Waarom de micro-influencer effectief is!

Het gedrag van de consument wordt steeds sterker beïnvloed door de wereld van de sociale media. Steeds meer bedrijven ontdekken de waarde van Influencer Marketing en zien wat voor invloed het kan hebben op hun merk. Als Travel Influencer met meer dan 13.000 volgers kan ik je helpen met het promoten van je bestemming, hotel, merk of product via mijn Instagramkanalen en mijn blog. Wat je van mij kan verwachten lees je hieronder.

De voordelen van een samenwerking met mij:

+ Kwaliteit boven kwantiteit

Het hebben van veel volgers betekent niet per definitie dat de kwaliteit van de foto’s ook goed is. Ik richt me vooral op het fotografische aspect. Als perfectionist ga ik voor resultaten die ook op de langere termijn nog doorwerken en voor duurzaamheid.

+ Authenticiteit

Men wordt steeds blinder voor reclames en advertenties. Mensen hebben al snel door dat macro-influencers vaak niet écht fan zijn van een merk of product. Het komt dan ook regelmatig voor dat grote influencers ook producten van concurrenten aanprijzen.

Micro-influencers kenmerken zich daarentegen door passie en veel kennis over een bepaald onderwerp. Zo behoud ik mijn authenticiteit door alleen in zee te gaan met producten en merken waar ik echt achter sta. Aanbevelingen van micro-influencers worden daardoor veel serieuzer genomen.

+ Specifieke doelgroep bereiken met social influencing

Volgers van macro-influencers behoren vaak niet tot een bepaalde doelgroep. Het volgen van een macro-influencer kan namelijk veel verschillende redenen hebben. Volgers van micro-influencers zullen daarentegen echt geïnteresseerd zijn in het onderwerp. Als je dus een specifieke doelgroep, in mijn geval reizigers of architectuurliefhebbers, wilt benaderen, ben je bij mij aan het juiste adres!

+ Echte engagement met de doelgroep

Door bovengenoemde voordelen ontstaat het logische gevolg dat mijn blogs en social media posts meer betrokkenheid genereren. Uit diverse onderzoeken blijkt dat, hoe meer volgers een Instagram-account heeft, hoe minder engagement er is. Bovendien zitten er tegenwoordig steeds fanatiekere Instagrammers in zogeheten ‘comment pods’. Bij dit fenomeen reageert een groep Instagammers op elkaars foto om op deze manier zoveel mogelijk reacties onder hun foto’s te krijgen. Veel bedrijven zijn hier nog niet van op de hoogte, maar je kunt je afvragen wat hier nu echt de waarde van is. Het meest frustrerend vind ik nog dat Instagram hier, naar mijn mening, de aanleiding voor is. Doordat Instagram je posts nog maar aan een beperkt aantal volgers laat zien, poppen er vanzelf dit soort constructies op.

Daarnaast zijn micro-influencers vaak behulpzamer en actiever in het reageren op vragen en opmerkingen van hun achterban. Ik heb graag contact, want ik promoot alleen merken en producten waar ik zelf echt fan van ben. Dit zorgt tevens voor meer interactie en engagement rondom jouw bestemming, merk of product.

Kortom, als betrokkenheid het belangrijkste doel is van je marketingcampagne, neem dan snel contact op om de mogelijkheden te bespreken. Ik werk ook met barterdeals.